ادوات کشاورزی روتیواتور باعث ورشکستگی کارخانه ها شد

تلاش برای ساخت تراکتور و ادوات کشاورزی روتیواتور در کارخانه های مهندسی عمومی در اوایل سال 1918 انجام شد. اما موفقیت تنها در سال 1924 به دست آمد، زمانی که کارخانه لنینگراد Krasny Putilovets شروع به تولید تراکتورهای چرخدار با موتور نفت سفید با ظرفیت 20 اسب بخار در تعداد زیاد کرد.

این ماشین‌های کم‌توان به اولین کمونارها کمک کردند تا اقتصاد خود را ایجاد کنند و به عنوان یک تحریک بصری برای اتحاد دهقانان منفرد در مزارع جمعی عمل کردند.

در طول سالهای اولین برنامه پنج ساله، سه کارخانه بزرگ تراکتورسازی در استالینگراد، خارکف و چلیابینسک ساخته شد. دو مورد اول برای تولید سالانه 50 هزار تراکتور چرخ دار و سومی برای تولید 40 هزار تراکتور کاترپیلار قدرتمند طراحی شده اند.

به این ترتیب، در اوایل دهه 1930، کشور ما کاملاً از خرید تراکتور و ادوات کشاورزی روتیواتور در خارج از کشور رها شد.

محصولات کشاورزی

تا سال 1941، اتحاد جماهیر شوروی در حال حاضر حدود 40٪ از تولید تراکتورهای جهان را به خود اختصاص داده بود و در تولید تراکتورهای کاترپیلار، اتحاد جماهیر شوروی اولین جایگاه را در جهان اشغال کرده بود.

تولید انبوه انواع تراکتور امکان مکانیزه شدن بیشتر کارهای کشاورزی را فراهم کرد. تراکتور به دورترین نقاط سرزمین مادری ما نفوذ کرده است و حرفه تراکتورسازی به یکی از رایج ترین و افتخارآمیزترین حرفه های کشاورزی تبدیل شده است.

جنگ خسارت هنگفتی به تراکتورسازی و سازه های ادوات کشاورزی روتیواتور ما وارد کرد. با این حال، در سال های پس از جنگ، تراکتورهای تخریب شده در کوتاه ترین زمان ممکن بازسازی شدند، کارخانه های تراکتورسازی جدید (آلتایی، ولادیمیر، لیپتسک) ساخته شدند و تولید انبوه تراکتورهای جدید و پیشرفته تر تسلط یافتند.

قبلاً در سال 1949 تراکتورهای بیشتری نسبت به قبل از جنگ در اتحاد جماهیر شوروی تولید شد و تعداد کل آنها در اقتصاد ملی (به اصطلاح ناوگان تراکتور) به سطح قبل از جنگ رسید. در سال 1965، پارک تراکتورسازی در حال حاضر حدود 1650000 تراکتور در انواع مختلف و ظرفیت های مختلف داشت.