تجزیه پذیری ظروف یکبار مصرف کاغذی

آیا صفحات کاغذی برای محیط زیست مضر هستند؟
بشقاب های کاغذی به روش جدید شیک برای سرو غذا و تنقلات تبدیل شده اند. آنها برای مهمانی‌ها، رستوران‌های کوچک، عروسی‌ها و حتی فروشندگان غذای کنار جاده‌ای ضروری هستند. آنها به سرعت در حال تبدیل شدن به محبوب هستند زیرا شما را از استرس شستشو، خشک کردن و نگهداری بشقاب های معمولی رها می کنند.

بشقاب های کاغذی امروزه تقریبا در هر خانه ای یافت می شود. راحتی آنها، و همچنین این واقعیت که آنها گران نیستند، محبوبیت آنها را غیرقابل انکار می کند. با این وجود، به غیر از خوردن بیرون از آنها، می توان از آنها برای کارهای مختلف دیگری نیز استفاده کرد. اینها شامل کاردستی با بچه ها و فلش کارت های اضطراری است.

این کمک های دستی به سرعت در میان خانه داران محبوب می شوند. بنابراین، بهترین کار این است که تأثیر آنها را بر محیط زیست در نظر بگیریم، زیرا ما بیشتر از محیط زیست آگاه هستیم. بیایید تا دریابیم که آیا صفحات ظروف یکبار مصرف برای محیط زیست و ماهیت زیست تخریب پذیری آنها خوب هستند یا خیر، غواصی کنیم.

صفحات کاغذی چقدر برای محیط زیست مضر هستند؟

وقتی به آرامشی که با عدم نیاز به شستن یا خشک کردن بشقاب ها بعد از یک مهمانی یا گردهمایی به وجود می آید را در نظر می گیرید، به راحتی می توانید عاشق بشقاب های کاغذی شوید. به عنوان مثال، استفاده از صفحات کاغذی استرس ناشی از بسته بندی ظروف و قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی یا شستن دستی آنها را در سینک کاهش می دهد.

مجدداً، لازم نیست نگران شکستن بشقاب‌ها توسط مهمانان در طول رویدادهای اجتماعی باشید، و بشقاب‌های کاغذی را به یک انتخاب راحت تبدیل کنید.

با این حال، خبر ناراحت کننده این است که تولید ظروف یکبار مصرف برای محیط زیست مضر نیستند. آنها فضایی را در محل های دفن زباله اشغال می کنند و به دلیل لکه ها، نمی توانیم از آنها استفاده مجدد یا بازیافت کنیم. بنابراین، مگر اینکه تصمیم به کمپوست کردن زباله ها داشته باشید، صفحات کاغذی در محل های دفن زباله قرار می گیرند.

علاوه بر اینها، تولید صفحات کاغذی نیاز به افزودن مواد شیمیایی و سفید کننده به خمیر چوب دارد. این می تواند تهدیدی برای محیط زیست باشد زیرا مقدار زیادی کلر مورد استفاده برای تولید صفحات کاغذی سفید می تواند به موجودات زنده آسیب برساند.

خرید ظروف یکبار مصرف
این زمانی اتفاق می افتد که کلر به خاک یا آب نفوذ می کند یا زمانی که آن را استنشاق می کنیم. می تواند باعث سرطان و آسیب شدید به سیستم تولید مثل و ایمنی شود.

صفحات کاغذی گاهی اوقات با فویل آلومینیومی پوشانده می شوند تا جذاب تر و جذاب تر شوند. این باعث می شود که آنها به همان سرعتی که کاغذهای دیگر تجزیه می شوند، شکسته نشوند.

اکنون، به دلیل لکه‌های ناشی از چربی و سایر مواد غذایی، نمی‌توانیم بشقاب‌های کاغذی را بازیافت کنیم. این امر همچنین باعث انباشت زباله در محل های دفن زباله می شود.

آیا صفحات کاغذی تجزیه پذیر هستند؟

فراموش نکنیم که قیمت ظروف یکبار مصرف متفاوت است و بستگی به این دارد که از خمیر چوب چه درختی ساخته می شوند. درختان ارگانیک هستند و بنابراین زیست تخریب پذیر هستند. بنابراین، پاسخ ساده به این سوال بله است. صفحات کاغذی زیست تخریب پذیر هستند.

همچنین به نمونه هایی از انواع مختلف تعاملات محیطی انسانی مراجعه کنید

با این حال، برخی از صفحات کاغذی از این قاعده مستثنی هستند. چنین صفحات کاغذی با طرح های پلاستیکی مانند موم پوشانده می شوند تا از تخریب آنها توسط آب جلوگیری شود. این پوشش با کاهش سرعت تخریب کاغذ از آسیب جلوگیری می کند. با این حال، آنهایی که در نهایت تنزل پیدا می کنند تا زمانی که یک دوره قابل توجهی سپری نشود به این حالت نمی رسند.

گاهی اوقات می‌توانیم بشقاب‌های کاغذی را در کیسه‌های پلاستیکی ببندیم یا قبل از دور ریختن آن‌ها را با زباله‌های پلاستیکی مخلوط کنیم. این یک شرایط بی هوازی ایجاد می کند که فرآیند تخریب را چالش برانگیزتر می کند.

همچنین ضخامت صفحات تعیین کننده زیست تخریب پذیری آنهاست. بنابراین، هرچه صفحه کاغذ ضخیم تر باشد، کندتر از بین می رود و بالعکس.

با این حال، صفحات کاغذی قابل کمپوست هستند. این بدان معنی است که اگر آنها را در توده کمپوست خود در خانه با سایر ضایعات سبزیجات، کاغذ یا علف قرار دهید، تجزیه می شوند و سود تولید لیوان کاغذی بسیار بالا است.

بشقاب های پلاستیکی یا کاغذی کدام بهتر است؟

صفحات پلاستیکی و کاغذی هر دو برای ساخت بشقاب های یکبار مصرف استفاده می شوند. برای تعیین اینکه کدام یک برای محیط زیست بهتر است، باید تفاوت های آنها را در نظر بگیریم و مزایای هر دو را بسنجیم.

از یک طرف، صفحات پلاستیکی به طور کلی مقرون به صرفه، محکم و بادوام هستند. آنها همچنین برای تولید و توزیع بدون زحمت هستند. سازندگان آنها را از پلی استایرن می سازند، پلیمری از استایرن که ترکیبی از کربن و هیدروژن است.

لیوان یکبار مصرف قهوه

آنها همچنین می توانند از پلی اتیلن ترفتالات یا پلی پروپیلن ساخته شوند که هر دو قابل بازیافت هستند.

برخی افراد به دنبال سرمایه لازم برای تولید ظروف یکبار مصرف می باشند و اینکه صفحات پلاستیکی چه اثرات هشدار دهنده ای بر محیط زیست دارند. آنها مواد شیمیایی مضری را آزاد می کنند که در هنگام تجزیه می تواند به محیط زیست آسیب برساند و این فرآیند می تواند تا پنجاه سال طول بکشد. این بدان معنی است که آنها همچنین فضای غیر ضروری را در محل های دفن زباله اشغال می کنند و سازگار با محیط زیست نیستند.

از طرف دیگر، صفحات کاغذی معمولاً از خمیر چوب ساخته می شوند. آنها معمولاً نسبت به صفحات پلاستیکی دوستدار محیط زیست هستند زیرا از منابع تجدیدپذیر ساخته شده اند و سریعتر تجزیه می شوند.

تفاوت بین صفحات کاغذی و پلاستیکی در این است که پلاستیک نسبت به صفحات کاغذی آسیب بیشتری به محیط زیست وارد می کند. بنابراین، جای تعجب نیست که ما صفحات کاغذی را به جای پلاستیکی انتخاب می کنیم.

آیا صفحات کاغذی تجزیه می شوند؟
صفحات کاغذی به مرور زمان تجزیه و تجزیه می شوند. با این حال، روند کندتر از سایر محصولات کاغذی است. این به دلیل

مواد شیمیایی اضافی برای جذاب‌تر جلوه دادن آنها و بهبود یکپارچگی آنها استفاده می‌شود. اما آنها در نهایت تجزیه می شوند.

مخلوط کردن اقلامی که به راحتی با صفحات کاغذی قالب می گیرند مانند پوست موز یا توت فرنگی می تواند سرعت تجزیه را افزایش دهد.

بشقاب یکبار مصرف رنگی

یک صفحه کاغذی چقدر طول می کشد تا تجزیه شود؟

به طور معمول، ممکن است حدود سه ماه طول بکشد تا صفحات کاغذی تجزیه شوند. با این حال، اگر آنها را در یک کارخانه کمپوست تجاری قرار دهید، کمتر از آن طول خواهد کشید. اما باز هم بسته به قیمت لیوان یکبار مصرف شفاف و فرایندی که تولید شده، تجزیه ی آن در حدود 40 تا 60 روز رخ دهد.

همچنین تلاش‌های اپل برای انرژی‌های تجدیدپذیر با خورشیدی در سنگاپور ادامه دارد
مواد مورد استفاده برای پوشش صفحه کاغذی می تواند بر سرعت تجزیه آن تأثیر بگذارد. آنهایی که با موم یا پلاستیک پوشانده شده اند ممکن است 10 ماه طول بکشد تا به طور کامل تجزیه شوند.

تولید لیوان یکبار مصرف در خانه

همچنین، نحوه دفع آن می تواند بر سرعت تجزیه آن تأثیر بگذارد. هر چه رطوبت و گرما بیشتر باشد، سرعت تجزیه ورق سریعتر می شود. صفحات کاغذی مورد استفاده در توده های کمپوست هوادهی شده اغلب تمایل دارند سریعتر تجزیه شوند.

در نهایت، همانطور که قبلا ذکر شد، ضخامت صفحات تعیین کننده سرعت تجزیه است. هرچه صفحه ضخیم تر باشد، تجزیه کندتر می شود. با این حال، هر چه صفحات کاغذی نازکتر باشند، سرعت تجزیه سریعتر است. در نهایت، اگر صفحات کاغذی را قبل از دور ریختن برش دهید، سرعت تجزیه سریعتر می شود.