جوانه زدن تخمه آفتابگردان در مواد غذایی

در برخی تحقیقات نشان داده شده است که تخمیر، خیساندن و جوانه زدن بذرها می تواند تعبیر خواب تخمه آفتابگردان با حذف مقداری از این اسید فیتیک، کیفیت غذایی را افزایش دهد.
دانه های آفتابگردان یکی از بهترین مواد غذایی گیاهی به همراه سویا هستند که حاوی ماده چرب زرد مایل به قهوه ای به نام لسیتین هستند.

دانه های آفتابگردان در واقع سومین بالاترین میزان پروتئین در کنار دانه های شاهدانه و پپیتا هستند. آنها تقریباً همان محدوده پروتئینی پسته و بادام هستند و یک اونس به طور متوسط ​​5.8 گرم پروتئین یا 12٪ ارزش روزانه برای بزرگسالان بر اساس یک رژیم غذایی 2000 کالری دارد.

آجیل و دانه‌ها گاهی اوقات نامیده می‌شوند زیرا معمولاً چربی بیشتری نسبت به پروتئین دارند.

بر اساس برخی داده های تغذیه ای از حدود 164 کالری در هر اونس تشکیل شده است لباس چرم دخترانه 121 کالری از چربی و 20.3 کالری از پروتئین و 22.7 باقی مانده از کربوهیدرات ها، بیشتر به شکل فیبر رژیمی است.

گونه آفتابگردان بومی مناطق معتدل آمریکای شمالی و مکزیک است.

در چندین سنت بومیان آمریکا، گیاه تخمه آفتابگردان به عنوان یک غذای مغذی و منبع روغن مورد استفاده قرار می گرفت رب انار که گاهی اوقات به عنوان خواهر چهارم برای سه خواهرشان لوبیا، ذرت و کدو حلوایی نامیده می شود.

تخمه آفتابگردان منبع عالی بسیاری از ویتامین های ب کمپلکس مانند تیامین، ویتامین B6، فولات و نیاسین است. مواد معدنی برتر شامل منگنز، مس، منیزیم، سلنیوم، فسفر و روی است.

دانه ها همچنین حاوی فیتواسترول های بالاتری مانند رسیدن به خاک سفت در دفینه سیتوسترول در مقایسه با سایر آجیل ها و دانه ها هستند. اینها موادی هستند که معمولاً با تأثیر کاهش کلسترول LDL مرتبط هستند.

در تحقیقات تجزیه و تحلیل روغن آفتابگردان بسیار تصفیه شده با استفاده از تکنیک های  فیتواسترول ها و سایر تری ترپنوئیدها مانند اسکوالن به طور قابل توجهی کاهش یافتند.

بنابراین، اگر می‌خواهید گهگاه از روغن آفتابگردان استفاده کنید، ما روغن‌های پرس سرد تصفیه نشده را برای کاربردهای غیرحرارتی یا انواع کم‌تر تصفیه‌شده را برای تفت دادن با دمای پایین توصیه می‌کنیم.

  • منابع:
    1. 7 HEALTH BENEFITS OF SUNFLOWER SEEDS
  • تبلیغات: 
  1. آیا می دانستید برای خوشرنگ شدن ترشی به آن رب گوجه اضافه می کنند!
  2. اقدام عجیب ثروتمندان بزرگ به وسیله چکش
  3. جنگنده ای که از زیر آب به پرواز در می اید
  4. راه های مدیریت سرمایه در شرایط بد اقتصادی