رو نمایی از لنت ترمز ال نود اصلی در موزه لوور

لنت ترمز ال نود اصلی هرگز به صورت جداگانه تعویض نمی شوند، هر کسی که این کار را انجام دهد در خطر از دست دادن کنترل خودرو هنگام ترمزگیری است.

بدیهی است که در صورت انتخاب لنت های با کیفیت بالاتر یا مدل های خاص برای اتومبیل های اسپورت و همچنین بر اساس هزینه نیروی کار تکنسین، قیمت ها افزایش می یابد، علیرغم اینکه این یک مداخله نسبتاً سریع است.

توصیه ما؟ هرگز با تعویض لنت ترمز در هزینه خود صرفه جویی نکنید زیرا ممکن است در سیستم ترمز با مشکلات جدی مواجه شوید و ایمنی خود، خودروی خود و سایر کاربران جاده را به خطر بیندازید.

لنت‌های ترمز جلو می‌توانند بزرگ‌تر از لنت‌های ترمز عقب باشند و در معرض ساییدگی بیشتری قرار گیرند: آنها را نمی‌توان با کفشک‌های عقب تعویض کرد، حتی اگر به همان روش کار کنند، زیرا کوچک‌تر هستند و به درستی در کالیپرها قرار نمی‌گیرند.

لنت

لنت ها عناصری از خودرو نیستند که مانند سایر قطعات از کار بیفتند، اما در اثر اصطکاک فرسوده می شوند.

همیشه به خاطر داشته باشید که رانندگی با لنت معیوب باعث افزایش طول ترمز و حتی لغزش خودرو می شود. به همین دلیل است که اغلب آنها را بررسی کنید: چک بعد از 25000/30000 راحت است.

شما می توانید وضعیت لنت ها را به صورت بتنی و عملی بررسی کنید. فقط چرخ ها را بردارید و به وضعیت لنت های ترمز توجه کنید: اگر ضخامت آنها کمتر از 2/3 میلی متر است، زمان تعویض آنها فرا رسیده است.

اما تکنولوژی تکامل یافته است و در مدرن ترین خودروها یک هشدار نوری ظاهر می شود که نشان می دهد لنت ها باید عوض شوند! همه چیز بسیار ساده تر!

رانندگی در شهر، البته، به این دلیل که مجبور می شوید در صف های طولانی، ترمزهای مداوم و اغلب ناگهانی قرار بگیرید، و سپس بستگی به نحوه استفاده شما از وسیله نقلیه دارد.