شکستن لوله آب شوفاژ باعث جاری شدن سیل در شهر شد

لوله آب شوفاژ که از پلی اتیلن متقاطع ساخته شده است نیمه سفت است و شباهت زیادی به ویژگی های لوله مسی دارد.

لوله‌کشی PEX که هم برای توزیع آب خانگی و هم برای تخلیه آب آبکی یا گرمایش با دمای پایین استفاده می‌شود، مانند مس مستحکم و ارزان‌تر است.

این نوع لوله ها که می توانند آب سرد را مانند آب گرم دایره ای بسازند (البته نه بیشتر از 60 درجه به دلیل خطر درجه بندی)، از خوردگی نیز ترسی ندارند و برخلاف مس، این ماده وارد نمی شود و از عایق صوتی عالی بهره می برد. .

با این حال، PER در خم شدن حساس است و نیاز به نصب توسط کارشناسان اصلی دارد: این نوع لوله به ابزارهای خاص و همچنین دانش خاصی نیاز دارد.

سه عنصر اولی که در انتخاب قطر مناسب لوله ها در لوله کشی باید در نظر گرفته شود عبارتند از فشار، جریان حجمی و مقطع لوله.

لوله

برای استفاده حداکثری از کل شبکه آب و وسایل مختلف خانه، باید فشار مناسب را پیدا کرد. تعیین کننده نیرویی است که با آن آب خارج می شود. فشار بیش از حد ممکن است باعث شود که آبگرمکن یا سایر وسایل شما سریعتر فرسوده شوند.

در این صورت در نصب کاهنده فشار تردید نکنید. با فشار بسیار کم، برخی از تجهیزات شما ممکن است به درستی کار نکنند. سپس نصب یک تقویت کننده ضروری خواهد بود. فشار مطلوب در یک خانه 3 بار است.

استانداردهای مربوط به قطر لوله های لوله کشی در صورتی که لوله ها از مس، فولاد، PVC، PER ساخته شده باشند، یکسان نیستند.مس ماده انتخابی برای لوله کش ها، چه برای لوله های آب گرم یا سرد است. در واقع بسیار مقاوم است و همچنین می توان از آن برای گرم کردن استفاده کرد