ظروف پلاستیکی زیباسازان می تواند باعث ایجاد آتش سوزی در آشپزخانه شود

در مورد بطری ها و ظروف پلاستیکی زیباسازان رنگی بسیار مراقب باشید. استفاده مجدد از بطری‌ها و ظروف پلاستیکی در اکثر خانه‌ها رایج است.

با این حال، باید توجه داشته باشیم که برای استفاده دوم از کدام بطری استفاده می کنیم، به خصوص اگر برای نگهداری نوشیدنی یا غذا باشد.

در برخی از بطری‌های PET، پلاستیک به رنگ‌هایی رنگ می‌شود که شبیه محتویات است. استفاده مجدد از این بطری ها توصیه نمی شود،

زیرا مواد شیمیایی موجود در این رنگ ها معمولاً پس از مدت کوتاهی استفاده از بین می روند و با مایع موجود در آنها تماس پیدا می کنند. بهتر است از بطری های پلاستیکی شفاف استفاده مجدد کنید.

ظروف

از سوی دیگر، در همه ظروف خطر آنچه به عنوان آلودگی متقاطع شناخته می شود وجود دارد. این زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها و سایر میکروارگانیسم های موجود در بقایای مواد غذایی موجود در آن با غذای جدیدی که ذخیره می کنیم در تماس باشند.

ظروف و ظروفی وجود دارد که به طور صریح برای استفاده مجدد در نگهداری هر نوع مواد غذایی ساخته و طراحی شده اند. ممکن است به اندازه استفاده از ظرفی که با غذایی که خریداری می کنیم ارزان نباشد، اما برای سلامتی ما بسیار مفیدتر است و قیمتی ندارد.

برای نگهداری خورش ها یا باقی مانده غذاها در یخچال یا فریزر، بهتر است از ظروف پلاستیکی بدون هوا استفاده کنیم. ساخت این ظروف برای نگهداری مواد غذایی با استفاده از موادی طراحی شده است که بر ترکیب آن تأثیری نمی گذارد.

یکی دیگر از گزینه های بسیار خوب کیسه های پلاستیکی با بسته شدن هرمتیک هستند که علاوه بر داشتن خواص عملی مشابه سایر ظروف پلاستیکی، معمولا گزینه بسیار مفیدی برای بهینه سازی فضای یخچال شما هستند.