لباس اتاق عمل زنانه که در بدن بیمار جا مانده بود

اگر پزشک یا پرستاران اطراف جراح لباس اتاق عمل زنانه سفید بپوشند، وقتی پزشک جلوی چشمانش نگاهش را به سمت سفید تغییر می دهد، پس تصویر سبز و آبی فیروزه ای (فیروزه ای) می بیند که به آن «تداوم بینایی» می گویند.

اصطلاح “تداوم دید” به این معنی است که پس از مدتی به یک جسم خیره می شویم، به دور نگاه می کنیم و همچنان تصویر آن شی را برای مدت کوتاهی می بینیم.

به این نوع تصویر، پس تصویر نیز می گویند و به دو نوع تقسیم می شود: اگر رنگ تصویر با تصویر اصلی یکی باشد، پس تصویر مثبت و اگر رنگ با تصویر اصلی متفاوت باشد، به آن می گویند.

یک پس تصویر منفی پس‌تصاویر مثبت زمانی ایجاد می‌شوند که اعصاب برانگیخته می‌شوند اما هنوز کامل نشده‌اند، در حالی که پس‌تصاویر منفی ناشی از خستگی مفرط ناشی از تحریک طولانی‌مدت عصبی، یعنی خستگی بینایی است.

لباس

هنگامی که پزشک عمل را انجام می دهد، سلول های مخروطی رنگدانه حساس به نور قرمز در کره چشم به دلیل هیجان طولانی مدت خسته می شوند، اطلاعات منتقل شده کاهش می یابد و احساس قرمزی مغز ضعیف می شود، یعنی حساسیت کاهش می یابد.

وقتی نگاه به سمت سفید تغییر می کند، چون اطلاعات نور قرمز ضعیف تر می شود، آنچه باقی می ماند اطلاعاتی است که توسط نور آبی و سلول های مخروطی نور سبز منتقل می شود، یعنی پس تصویر فیروزه ای از مخلوط نور سبز و نور آبی دیده می شود.

حداقل 30 ثانیه به نقطه سیاه با یک دایره قرمز در یک طرف خیره شوید، سپس به سرعت چشمان خود را به نقطه سیاه در ناحیه سفید سمت دیگر ببرید، و خواهید دید یک رنگ متفاوت را ببینید دایره در رنگ سبز آبی “تداوم دید” است.

به عبارت ساده، اگر برای مدت طولانی به یک رنگ نگاه کنید، وقتی چشمان خود را برگردانید تا به جای دیگری نگاه کنید، یک “رنگ متضاد” با رنگ را همین الان خواهید دید، یعنی رنگی مخالف رنگ در چرخه رنگ. که کنتراست بسیار قوی دارد.تضاد، مثلاً “رنگ متضاد” قرمز سبز به اضافه آبی است.