مصرف زیاد خرما و دیابت نوع 1 باعث قطع عضو بیماران خواهد شد

در کشورهای شمالی، میوه های شیرین بیشتر به عنوان جزئی از غذاهای دسر، پای، کیک، کلوچه، کلوچه، شیرینی و غیره در نظر گرفته می شود.

اما در شرق خرما را با گوشت، ماهی، شیر، نان، کره و پنیر می خورند. اغلب خرما پر می شود. به عنوان مثال، خرمایی پر از پنیر، سیر و سبزی بسیار خوشمزه است.

جالب است که رابطه مستقیم خرما و دیابت نوع 1 و درمان زخم های دیابتی امروزه در حال برسی و تحقیق است.

میوه درخت خرما از مصر باستان برای تهیه عصاره استفاده می شده است. اما از برگ های گونه هندی این گیاه، عصاره خرما که به آن «تاری» می گویند، از دیرباز تهیه می شود.

چنین نوشیدنی های خرمایی اغلب با عصاره های انگور جوان یا سرکه انگور مقایسه می شوند. در عین حال، همیشه در شربت های خرما وجود ندارد.

در برخی مناطق، آنالوگ نوشیدنی قهوه از دانه های خرما بوداده و آسیاب شده تهیه می شود. همچنین طعم آن شبیه قهوه است، بنابراین تعجبی ندارد که در منوی کلی برخی از کافه ها ارائه شود.

خرما

به ویژه، در شبکه قهوه خانه های “Cafenetto” (اسرائیل)، خرما EspressoDate سرو می شود. در زیبایی شناسی از مصر باستان، از میوه خرما به عنوان وسیله ای برای التیام ضایعات پوستی و تسکین التهاب استفاده می شده است.

تحقیقات مدرن خواص ضد التهابی آب میوه را تأیید می کند، که به گفته دانشمندان، تکثیر سلولی را تسریع می کند و باعث بهبود سریعتر بافت می شود. تجزیه و تحلیل شیمیایی ظرفیت آنتی اکسیدانی کل آب میوه و فعالیت آن در از بین بردن رادیکال های آزاد را نشان داد.

متخصصان زیبایی از خواص ضد التهابی آب و روغن دانه خرما برای تهیه محصولات آرایشی مختلف استفاده می کنند. کرم ها، سرم ها، لوسیون ها، شامپوها و نرم کننده ها با عصاره میوه خرما امروزه به راحتی در فروش یافت می شوند و این ماده توسط بسیاری از تولید کنندگان لوازم آرایشی مقرون به صرفه و نخبه استفاده می شود.

چنین جذابیت خرما با وجود مواد فعال بیولوژیکی در ترکیب عصاره “پنج” توضیح داده می شود که از پوست محافظت می کند، آن را سفت می کند، آن را الاستیک تر، الاستیک تر و “زنده” می کند: فیتواسترول ها، ایزوفلاون ها، اسید اورسولیک، بتا- کاروتن، اشکال ویتامین E (توکوفرول، توکوترینول).