مصرف زیاد نودل لیوانی الیت باعث زخم معده می شود

با توجه به محبوبیت روزافزون نودل لیوانی الیت، معرفی رشته های تهیه شده از غلات کامل می تواند راهی موثر برای ترویج مصرف مواد غذایی با فیبر بالا و افزایش فواید سلامتی برای مردم در سراسر جهان باشد.

در حال حاضر، برخی از انواع نودل های غلات کامل تجاری موجود است. با این حال، هنوز برخی از چالش‌ها وجود دارد که باید بر آن‌ها غلبه کرد تا مقبولیت و محبوبیت نودل‌های سبوس‌دار افزایش یابد.

اولاً، فقدان ویژگی‌های بافتی مطلوب موجود در رشته فرنگی غلات کامل، به یک مانع اصلی در معرفی این نسخه سالم از رشته فرنگی به بازار اصلی تبدیل شده است.

غلات کامل حاوی سبوس و جوانه هستند. افزودن سبوس نه تنها باعث ایجاد سطوح ناهموار و احساس شن دهان می شود، بلکه توسعه شبکه گلوتن را مختل می کند و منجر به ایجاد رشته هایی با بافت نامطلوب می شود.

نودل

رقیق شدن پروتئین گلوتن و عملکرد رقابتی اجزای سبوس مانند آرابینوکسیلان ها و β-گلوکان عوامل اصلی هستند که در رشد مناسب گلوتن در سیستم غلات کامل اختلال ایجاد می کنند.

اگرچه برخی تلاش‌ها برای کاهش این اثرات مضر (مانند کاهش اندازه ذرات سبوس یا استفاده از ترکیبات کاربردی) انجام شده است، هنوز تلاش زیادی برای بهبود ویژگی‌های بافتی نودل‌های غلات کامل مورد نیاز است.

ثانیاً، به دلیل مسائل مربوط به تغییر رنگ، اکسیداسیون چربی و فساد ناشی از میکروارگانیسم‌ها، روش‌های نگهداری بسیار کارآمد به ویژه برای نودل‌های تازه مورد نیاز است.

اگرچه روش‌های اسیدی‌سازی، پردازش پرفشار و بسته‌بندی در جو اصلاح‌شده برای نودل‌های تصفیه‌شده مؤثر بوده‌اند، برخی اصلاحات لازم در این روش‌ها یا تکنیک‌های کاملاً جدید برای نودل‌های غلات کامل مورد نیاز است.

ثالثاً، افزایش آگاهی مصرف کننده در مورد سلامتی برای گسترش غذاهای غلات کامل بسیار مهم است. غذاهای غلات کامل معمولاً به دلیل ترکیب مواد گران‌تر، قیمت خرده فروشی بالاتری نسبت به محصولات تصفیه شده دارند.

میزان ارزش گذاری افراد برای مزایای سلامتی هنگام خرید یک محصول بر علاقه انتخاب محصولات غلات کامل از قفسه های مواد غذایی تأثیر می گذارد.