مصرف صابون مایع صحت باعث حفاظت از محیط زیست می شود

بسته به نوع صابون مایع صحت، سورفکتانت های موجود در آن می توانند: از صابون سازی اسیدهای چرب موجود در روغن های با منشاء گیاهی با هیدروکسید پتاسیم که بیشتر به نام پتاس سوز آور شناخته می شود، به دست می آیند.

www.prezzisalute.com. بنابراین، منشاء مصنوعی بودن با آنهایی که با واکنش صابونی سازی به دست می آیند متفاوت است. در حال حاضر، اکثریت قریب به اتفاق صابون های مایع دقیقاً حاوی این نوع سورفکتانت هستند.

بنابراین، صابون مایع اساساً می تواند به دو روش مختلف تولید شود: با واکنش صابونی سازی، یا با اختلاط دقیق سورفکتانت هایی با منشاء مصنوعی. صابونی سازی واکنش صابونی سازی شامل فا می باشد.

اسیدهای چرب موجود در روغن های گیاهی را با پتاس سوز آور واکنش می دهند، ماده ای بسیار خورنده که در شیمی به عنوان یک “باز قوی” تعریف می شود.

صابون

در پایان این واکنش صابونی سازی، به اصطلاح نمک های پتاسیم اسیدهای چرب به دست می آید که چیزی جز سورفکتانت های آنیونی قادر به حل شدن در آب و در عین حال قادر به حل کردن چربی و کثیفی و حذف آنها از پوست یا از سطحی که با آن تماس دارند.

به طور معمول، این نوع صابون مایع قدرت پاک کنندگی و چربی زدایی بسیار بالایی دارد که ممکن است برای همه قابل تحمل نباشد.

صابون “جعلی” همانطور که گفته شد، اکثر صابون های مایع موجود در حال حاضر در بازار با واکنش صابونی سازی تولید نمی شوند، بلکه با مخلوط کردن سورفکتانت هایی با منشاء مصنوعی و ماهیت متفاوت (سورفکتانت های آنیونی، کاتیونی، غیر یونی) تولید می شوند.

صابون مایعی که به این ترتیب به دست می آید، در حقیقت، صابون واقعی به معنای دقیق کلمه نیست، بلکه صابون «جعلی» است، دقیقاً به این دلیل که از طریق واکنش صابونی سازی به دست نمی آید. به عبارت دیگر، این یک صابون غیر صابونی است.