کاشتن آویشن کوهی کیلویی در خاک موجب رویش گلی خارق العاده می شود

شواهد علمی محدودی وجود دارد که از دوز خاصی از آویشن کوهی کیلویی حمایت می کند. دوزهای ذکر شده در درجه اول بر اساس عملکرد تاریخی است.

با این حال، با محصولات طبیعی اغلب مشخص نیست که دوزهای بهینه برای متعادل کردن اثربخشی و ایمنی چیست. آماده سازی محصولات ممکن است از سازنده ای به سازنده دیگر و از دسته ای به دسته دیگر در یک تولید کننده متفاوت باشد.

از آنجایی که اغلب مشخص نیست اجزای فعال یک محصول چیست، ممکن است استانداردسازی امکان پذیر نباشد و اثرات بالینی مارک های مختلف قابل مقایسه نباشد.

استانداردسازی مقادیر استاندارد روغن آویشن ممکن است در محصولات تجاری مانند فرمولاسیون های آرایشی موضعی یافت شود.

یا دهانشویه. 4عصاره استاندارد ممکن است حاوی 0.6-1.2٪ روغن فرار و 0.5٪ محتوای فنل باشد. آویشن معمولی حاوی مقدار بیشتری روغن فرار (0.4-3.4٪) نسبت به آویشن اسپانیایی (0.7-1.38٪ کلی: یک تا دو گرم آویشن است.

از عصاره مصرف شده روزانه در دوزهای منقسم استفاده شده است. چای: برای علائم عفونت دستگاه تنفسی فوقانی و برونشیت، توصیه می شود 1 تا 2 گرم گیاه خشک را در 150 میلی لیتر آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کرده، صاف کرده و در صورت نیاز چند بار در روز بنوشید.

ایمنی و اثربخشی آن به اثبات نرسیده است. عصاره مایع: دوزهای سنتی برای بیماری های مختلف از جمله علائم عفونت دستگاه تنفسی شامل 1-2 گرم عصاره مایع  یک سی سی تا سه بار در روز آب دهید.

20-40 قطره عصاره مایع سه بار در روز آبمیوه. یا 40 قطره تنتور تا سه بار در روز. ایمنی و اثربخشی آن ثابت نشده است. روغن: دو تا سه قطره روغن آویشن روی یک حبه قند 2 تا 3 بار در روز استفاده شده است.

ایمنی و اثربخشی آن به اثبات نرسیده است و روغن آویشن بسیار سمی در نظر گرفته می شود. ترکیب با رادیو Primulae: در یک مطالعه، 1 قرص Bronchipret حاوی 60 میلی گرم عصاره خشک رادیو Primulae و 160 میلی گرم عصاره خشک آویشن استفاده شد.

غرغره و دهانشویه برای پیشگیری از پریودنتال توصیه می شود 5 گرم برگ خشک در 100 میلی لیتر آب جوش را به مدت 10 دقیقه دم کرده و صاف کنید.