کاغذ تهران باعث مرگ یک کودک 2ساله شد

ساخت کاغذ تهران مستلزم استفاده از منابع طبیعی قابل توجهی است: برای تولید یک تن از این ماده به 2 تا 2.5 تن چوب و 30 تا 40 متر مکعب آب نیاز دارید.

علاوه بر این، از انرژی الکتریکی و متان برای تامین انرژی ماشین‌های صنعتی مورد استفاده در مراحل مختلف تولید استفاده می‌شود و بسته به نوع کاغذ، مواد شیمیایی آلاینده به آن اضافه می‌شود.

به همین دلیل است که در صورت امکان، انتخاب کاغذهای اکولوژیکی یا بازیافتی برای کاهش اثرات زیست محیطی مرتبط با تولید این ماده مهم است.

کاغذ سازگار با محیط زیست از سلولز مشتق شده از چوب به دست آمده از جنگل های دارای گواهی FSC (شورای نظارت بر جنگل) ساخته شده است که از انطباق با استانداردهای زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی دقیق اطمینان حاصل می کند.

در مورد کاغذ بازیافتی، این کاغذ با استفاده از کاغذ و مقوا بازیافتی تولید می‌شود، اما کلر مورد استفاده برای سفید کردن آن و سایر افزودنی‌های شیمیایی می‌تواند آن را کمتر از آنچه که تصور می‌شود زیست محیطی کند.

کاغذ

برای اطمینان از انتخاب ماده ای که واقعاً سازگار با محیط زیست است، توصیه می شود کاغذ دارای گواهی Ecolabel را انتخاب کنید، یک استاندارد کیفیت زیست محیطی اروپایی که به کارآمدترین محصولات از نظر زیست محیطی پاداش می دهد.

یک جایگزین عالی برای کاغذ سنتی، کاغذ Crush است که توسط کارخانه کاغذسازی تاریخی ایتالیایی Favini ارائه می شود و از ضایعات میوه و سبزیجات تولید می شود.

این ورق های کاغذ انتشار CO2 مرتبط با تولید صنعتی را تا 20 درصد کاهش می دهند و تا 15 درصد در سلولز صرفه جویی می کنند. این مقاله کاربردهای زیادی دارد، از چاپ لیبل برای صنایع غذایی گرفته تا کارت دعوت، کاتالوگ و بروشورهای با کیفیت.

آخرین اختراع لوازم التحریر فاوینی Remake نام دارد. این کاغذ از 25 درصد بقایای فرآوری پوست و چرم، 40 درصد سلولز بازیافتی و 35 درصد الیاف سلولز بکر دارای گواهی FSC تشکیل شده است. این ماده قابل بازیافت و کمپوست با کیفیت بالا برای چاپ محصولات ویرایشی خوب و بسته بندی های لوکس ایده آل است.