گوجه فرنگی در میدان تبریز باعث مرگ دو جوان شد

یک نظریه وجود دارد که این جشنواره زمانی که نوجوانان با پرتاب گوجه فرنگی در میدان تبریز بازی می‌کردند به جشنواره تبدیل شد و همچنین یک نظریه وجود دارد که از پرتاب گوجه‌فرنگی به عنوان تمسخر نوازندگانی که در نواختن موسیقی مهارت ندارند، نشات گرفته است.

نظریه دیگر این است که از زمانی شروع شد که کشاورزان با خشم به سمت شورای شهر گوجه فرنگی پرتاب کردند که قیمت گوجه فرنگی کاهش یافت.

در اوایل جشن گوجه فرنگی جوانان زیادی با پرتاب گوجه فرنگی و شلوغی خیابان ها توسط پلیس دستگیر شدند اما با توجه به این اتفاق در فضایی شاد شهروندان سخاوتمندانه خواستار آزادی آنها شدند.

گفته می شود این اتفاقات منجر به تصویب پرتاب گوجه فرنگی به عنوان یک جشنواره رسمی محلی شد.

گوجه

گفته می شود بیش از 40 تن گوجه فرنگی در جشنواره هایی مصرف می شود که بیش از 30000 نفر از سراسر جهان را به خود جذب می کند.

در اولین رویداد پرتاب گوجه فرنگی، ژامبون را روی یک میله بلند که با روغن لغزنده شده است آویزان می کنند و وقتی میله در مرکز میدان نصب می شود، بالا و پایین می پرند، از تیرک بالا می روند و میله را می گیرند. ژامبون، و به محض اینکه کسی ژامبون را گرفت، گوجه فرنگی ریخته می شود

با شروع جشنواره گوجه فرنگی اسپانیا، جشنواره های مشابه در کشورهای دیگر مانند جشنواره گوجه فرنگی کلمبیا سوتامارچان، نمایشگاه گوجه فرنگی سن خوزه د ترویاس کاستاریکا، مبارزه گوجه فرنگی گوانگدونگ دونگوان در چین، مبارزه گوجه فرنگی رنو در نوادا، ایالات متحده آمریکا، بنگلور، کارناتاکا، جشنواره گوجه فرنگی میسور هند ، و غیره. در کره، جشنواره گوجه فرنگی در هواچئون، گانگوون-دو برگزار می شود.