بررسی میزان کاروتنوئید موجود در ماکارونی

محتوای کاروتنوئیدهای گندم دوروم بیشتر از گندم نان است و بنابراین، ماکارونی سبوس دار تهیه شده با گندم دوروم رنگ زرد بیشتری نسبت به ماکارونی گندم نان نشان می دهد.

علاوه بر این، ماکارونی گندم دوروم از نظر بافت متراکم و سفت است و خاصیت کشسانی بیشتری از خود نشان می دهد.

سطوح نسبتاً کم چربی و سدیم دلیلی برای در نظر گرفتن پاستا به عنوان یک غذای سالم است.

سهولت استفاده، شاخص گلیسمی پایین و ماندگاری طولانی باعث تبدیل شدن به ماکارونی چینی آبکی به عنوان مورد علاقه محققان شده است.

علاوه بر آن، ماکارونی آنکارا یک غذای مد روز با طیف وسیعی از مقبولیت در بسیاری از گروه های جمعیتی از جمله علاقه مندان به تناسب اندام است.

افزایش تقاضا توسط تعداد فزاینده مصرف کنندگان آگاه به سلامت برای غذاهای سالم، علاقه محققان و تولیدکنندگان مواد غذایی را به تولید محصولات ماکارونی غنی از مواد معدنی، ویتامین ها، فیبر و با شاخص گلیسمی پایین سوق داده است.

بوستوس و همکاران گزارش کرده‌اند که در میان غذاهای کاربردی، ماکارونی آشیانه ای بسته به هزینه کم، ماندگاری طولانی و مصرف بالای جهانی، وسیله‌ای ایده‌آل برای پیشرفت سلامتی است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) و سازمان غذا و دارو (FDA) ماکارونی را به عنوان وسیله ای مناسب برای ترکیب مکمل های غذایی در نظر می گیرند.

  • منابع:
    1.  Development of Pasta Products with Nonconventional Ingredients and Their Effect on Selected Quality Characteristics: A Brief Overview
  • تبلیغات: 
    1. رازی که ذهن خسته را به ذهن پولدار تبدیل می کند
    2. پنج نکته مفید و آموزنده را از زبان کارآفرین سال بشنوید!
    3. اقدام عجیب یک مرد با تره برای به تله انداختن موشها
    4. قیمت انواع مینی فرز بوش