دلایل افزایش تولید لوله پلی اتیلن

استفاده از لوله پلی اتیلن در طول چهل سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است هم چنین لوله پلی اتیلن سایز 90 مورد توجه عموم بوده است.

عوامل محرک این رشد عبارتند از: تطبیق پذیری لوله پلی اتیلن، بهبود مواد، توسعه استانداردها، گسترش تکنیک های ساخت و ساز نوآورانه و نگرانی های فزاینده در مورد یکپارچگی زیرساخت های قدیمی.

از زمان اولین استفاده از لوله پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) در دهه 1960، صنعت گاز طبیعی در مورد مزایای متعدد لوله HDPE نسبت به سایر انواع مواد لوله کشی آموزش دیده است و لوله پلی اتیلن گازی جایگاه ویژه ای در انواع لوله های پلی اتیلن دارد.

این واقعیت که سیستم‌های لوله‌کشی HDPE ایمن، بدون نشتی و بادوام هستند برای این صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است.

در واقع، مطالعات نشان داده است که بیش از 90 درصد از کلیه خدمات گاز جدید و خطوط اصلی با قطر کوچک نصب شده امروزه لوله HDPE هستند.

پلی اتیلن پلیمری است که از پلیمریزاسیون اتیلن به عنوان تنها مونومر تهیه می شود. در استفاده رایج، این اساساً به معنای حداقل 85٪ اتیلن و حداقل 95٪ الفین کل است و از لوله پلی اتیلن سایز 8 استفاده بیشتری می شود.

ویژگی‌های ترموپلاستیک آن به آن اجازه می‌دهد تا با روش‌های مختلف (قالب‌سازی دمنده، قالب‌گیری تزریقی و اکستروژن) پردازش شود و در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از این کاربردها (تمرکز در اینجا) لوله و اتصالات HDPE است چنانچه لوله پلی اتیلن آبرسانی با هزینه کم تری تولید شود.

  • منابع:
    1. Designing a New Code for PE Pipe
  • تبلیغات: 
    1. نهالی که در عرض یک هفته تبدیل به درخت می شود
    2. طرح جدید برای خرید لوبیا و راهکارهای نو!
    3. چرا در هنگام وقوع صاعقه استفاده از پارچه توصیه می شود؟!
    4. راز موفقیت بیل گیتس پس از سالها فاش شد