دلیل برای کنار گذاشتن ظروف یکبار مصرف

از آشپزی های تابستانی و گردهمایی های خانوادگی گرفته تا مهمانی های تماشای فوتبال و وعده های غذایی تعطیلات، ظروف غذای یکبار مصرف گزینه معمولی است. به جای تمیز کردن، فقط بشقاب های کاغذی، فنجان های فوم و کارد و چنگال پلاستیکی را دور بیندازید.

با این حال، مانند بسیاری از گزینه‌ها در زندگی، معاوضه‌هایی وجود دارد و یکبار مصرف در مقایسه با ظروف غذایی «واقعی» و قابل استفاده مجدد، برنده نیست.

اثرات زیست محیطی ظروف کاغذی

خلاصه اعداد در این مقاله در مورد لیوان های کاغذی در مقابل فوم، برخی از اثرات زیست محیطی ظروف غذای یکبار مصرف را برجسته می کند. آیا می دانید کاغذ 20 سال طول می کشد تا در محل دفن زباله تجزیه شود در حالی که کف بیش از یک میلیون سال طول می کشد؟ آیا می دانید کف از منابع نفتی ایجاد می شود در حالی که کاغذ از درختان ایجاد می شود و اغلب با یک لایه پلاستیکی نازک مشتق از نفت پوشانده می شود؟ آیا می دانید در تولید کاغذ تقریباً دو برابر آب به عنوان فوم تولیدی استفاده می شود؟ و در حالی که ظروف پلاستیکی در این مقاله ذکر نشده است، میزان ضایعات پلاستیکی به خوبی ردیابی شده است و برخی از محققان به طور خاص تأثیر آن را بر سلامت انسان زیر سوال می برند.

کاهش زباله با کنار گذاشتن ظروف یکبار مصرف

اما کاهش زباله و اثرات زیست محیطی تنها مزیت ظروف غذایی قابل استفاده مجدد نیست. در اینجا چند دلیل اضافی برای واقعی شدن در خانه آورده شده است.

غذا طعم بهتری دارد.
یک مطالعه تحقیقاتی نشان داد که مغز ما بین کارد و چنگال واقعی و مواد غذایی با کیفیت بالا ارتباط دارد. بنابراین اگر می خواهید مهمانان شام خود را تحت تأثیر قرار دهید یا فقط از غذای خود بیشتر لذت ببرید، به سراغ بشقاب ها و کارد و چنگال واقعی بروید البته طرح ها  با قیمت ظروف یکبار مصرف در ارتباط است.

دست آزاد نگه دار
وقتی غذای زیادی را در یک بشقاب یکبار مصرف نازک می‌گذارید، این احساس را می‌شناسید؟ همانطور که صفحه شروع به خم شدن می کند، شما شروع به حمایت از آن با هر دو دست می کنید و فکر می کنید که آیا قبل از شکستن بشقاب به میز خواهید رسید یا خیر.

کاغذ نازک.
یک صفحه کاغذی بزرگ از کار می افتد: زمانی که چاقوی شما به طور تصادفی از پایین صفحه کاغذی اشباع شده عبور می کند. بله! شاید هیچ کس متوجه نشود که غذای شما تا حدی روی میز است؟

اضافی
بله، ظروف غذای قابل استفاده مجدد نیاز به تمیز کردن دارند، اما ظروف یکبار مصرف بدون وسایل اضافی ارائه نمی شود: سفرهای اضافی به سطل زباله (برای دور ریختن وسایل دور ریختنی خود)، سفرهای اضافی به خواربار فروشی (برای خرید وسایل دور ریختنی خود) و فضای اضافی انباری که برای ذخیره سازی در نظر گرفته شده است. یکبار مصرف

 استفاده از ظروف یکبار مصرف هزینه بیشتری دارد

اگرچه هزینه اولیه بالاتر است، اما ظروف واقعی برای سال ها دوام خواهند داشت. یک سیستم مدرسه در مینه سوتا هزاران نفر را با تغییر از ظروف غذایی یکبار مصرف به قابل استفاده مجدد نجات داد. علاوه بر این، صرفه جویی در مصرف انرژی و آب را نیز در نظر بگیرید. بشقاب های یکبار مصرف نیازی به تمیز کردن ندارند، بله، در مصرف آب صرفه جویی می کنید.

خرید ظروف یکبار مصرف

با این حال، میزان آب و انرژی مصرفی در فرآیند تولید بشقاب یکبار مصرف، در هر بار استفاده بیشتر از بشقاب قابل استفاده مجدد است که یک بار تولید می شود و می توان سال ها از آن استفاده کرد.

در برخی شرایط، ظروف یکبار مصرف مطمئناً بهترین انتخاب برای آن سناریو است، اما مزایای استفاده مجدد در آشپزی، گردهمایی مجدد یا مهمانی بعدی شما ارزش در نظر گرفتن دارد.